Szkoła Podstawowa nr 4
im. Marii Konopnickiej w Łęczycy

Zielona szkoła w Górach Świętokrzyskich

24 kwietnia wyruszyliśmy na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Już przed południem dojechaliśmy do Zagnańska, by podziwiać pomnik przyrody. Olbrzymi Dąb Bartek,  według niektórych źródeł  ma ponad 700 lat. Potem zwiedziliśmy najpiękniejszą jaskinię – Jaskinię Raj, która zachwyca bogactwem i różnorodnością kalcytowych form naciekowych. Pozostanie na zawsze w naszej pamięci czar miejsca, które bez udziału człowieka stworzyła przyroda. Zamieszkaliśmy w Ośrodku Wypoczynkowym Wierna w Bocheńcu.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Zabawek. Powrót do przeszłości był uroczy. Około południa udaliśmy się na Święty Krzyż (594m n.p.m.). Zwiedzaliśmy klasztor oraz dziedziniec. Nasz przewodnik przepięknie opowiadał o historii  klasztoru i wotach Krzyża Świętego. Duże zainteresowanie wzbudziła ekspozycja misyjna. Kolejną atrakcją, którą musieliśmy zdobyć był najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich – Łysica (612 m n. p. m.). Widoki były przepiękne. Troszkę zmęczeni wróciliśmy do ośrodka na ognisko z kiełbaskami.

Ostatniego dnia weszliśmy na Miedziankę i zwiedziliśmy Kadzielnię –miejsce szczególne w Kielcach. Rozbudowywany od XVIII wieku kamieniołom wapienny jest obecnie Rezerwatem Przyrody i miejscem spotkań artystycznych.

Był to niezwykły czas, kiedy poznawaliśmy dotąd nieznane nam miejsca.

Uczniowie z klasy IV c i  V c wraz z opiekunami