Publiczne Przedszkole Samorządowe
w Łuszczanowicach

Język angielski

Prowadzący:  Mariusz Stępniewski 

 Metody nauki języka angielskiego

Nasze przedszkole realizuje podstawę programową w języku polskim i angielskim. Dzieci mają codzienny kontakt z językiem angielskim nie tylko podczas zajęć ale również podczas zabaw swobodnych i organizowanych. Język angielski obecny jest przez cały dzień. Ponieważ dzieci w wieku przedszkolnym uczą się poprzez  bezpośrednie działanie i aktywność fizyczną, główne zajęcia z języka prowadzone są metodą totalphysicalresponse, metoda która polega na kodowaniu instynktownie języka poprzez zabawę ruchową. Nasze przedszkolaki uwielbiają różnego rodzaju gry językowo - ruchowe, chętnie śpiewają piosenki, odgrywają proste scenki z bajek i opowiadań. Dzięki takiej metodzie, dziecko nie zdaje sobie sprawy, że uczy się języka i taką formę nauki traktuje jako zabawę!

TEMATYKA LISTOPAD

1. THIS IS MY FAMILY
2. MY HOUSE
3. IN MY TOYBOX
4. WHAT'S IN THE FRIDGE?

 

ONE LITTLE OWL

One little owl sitting in a tree.
Here comes brother.
How many can you see?
1, 2.

Two little owls sitting in a tree.
Here comes daddy.
How many can you see?
1, 2, 3.

Three little owls sitting in a tree.
Here comes sister.
How many can you see?
1, 2, 3, 4.

Four little owls sitting in a tree.
Here comes mummy.
How many can you see?
1, 2, 3, 4, 5.

 

GOOD NIGHT

Listen! It's the clock!
Tick tock, tick tock.
It's time for bed.
Tick tock, tick tock.

Good night, window.
Good night, door.
Good night, toy box.
It's time for bed.

Good night, lamp.
Good night, bed.
Good night, table
It's time for bed.

Good night, Mum.
Good night, Dad.
It's time for bed.
It's time for bed.
Good night.

 

TOYS SONG

What is red?
What is red?
Can you see?
Can you see?
I can see a scooter.
I can see a scooter.
Point with me.
Point with me.

What is pink?
What is pink?
Can you see?
Can you see?
I can see a dolly.
I can see a dolly.
Point with me.
Point with me.

What is yellow?
What is yellow?
Can you see?
Can you see?
I can see a teddy.
I can see a teddy.
Point with me.
Point with me.

What is purple?
What is purple?
Can you see?
Can you see?
I can see a ball.
I can see a ball.
Point with me.
Point with me.

What is green?
What is green?
Can you see?
Can you see?
I can see a car.
I can see a car.
Point with me.
Point with me.

What is blue?
What is blue?
Can you see?
Can you see?
I can see a train.
I can see a train.
Point with me.
Point with me.

 

 

3-LATKI

I SEE SOMETHING BLUE

https://youtu.be/jYAWf8Y91hA

Blue! I see something blue.
Blue! I see something blue.
Blue, blue, blue, blue...
I see something blue.
Find something blue!

Yellow! I see something yellow.
Yellow! I see something yellow.
Yellow, yellow...
I see something yellow.
Find something yellow!

Red! I see something red.
Red! I see something red.
Red, red, red, red...
I see something red.
Find something red!

Purple! I see something purple.
Purple! I see something purple.
Purple, purple...
I see something purple.
Find something purple!

Blue.
Yellow.
Red.
Purple.
I see colors everywhere.

 

 

I'VE GOT A PLANE

I've got a plane.
I've got a plane.
Whoosh, whoosh, whoosh, whoosh,
I've got a plane.

I've got a dolly.
I've got a dolly.
Tra la la la la,
I've got a dolly.

I've got a ball.
I've got a ball.
Boing, boing, boing, boing.
I've got a ball.