Przedszkole nr 23 Kraina Uśmiechu i Zabawy
w Warszawie

O przedszkolu

WITAMY
Głównym mottem naszej pracy jest teza pedagogiczna:
PRACUJEMY NIE TYLKO ROZUMEM, ALE I SERCEM
Rodzice!
Odwiedźcie nas ze swoimi pociechami, a przekonacie się, że dzieci w naszym przedszkolu są naprawdę szczęśliwe. Dajcie swoim dzieciom szansę poznania i wyrażania siebie, okazję do twórczego działania i rozwijania swoich możliwości i zdolności.
W naszym przedszkolu każde dziecko ma zapewniony sukces poprzez dostrzeganie i podkreślanie w nim pozytywnych cech jego osobowości. Wysoko wykwalifikowana kadra nauczycieli, twórcze metody pracy z dziećmi oraz świetne wyposażenie placówki zapewnią Waszym dzieciom wszechstronny rozwój.

 

Informacje o przedszkolu

Życzliwa i twórcza atmosfera stworzona dzieciom -

- obowiązkiem i przyjemnością wszystkich pracowników placówki.

Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka z uwzględnieniem

indywidualnego tempa rozwoju i z przestrzeganiem podmiotowości.

Budzenie motywacji i wiary w siebie.

Rozszerzanie zainteresowań i uzdolnień.

Zapewnienie warunków do odniesienia sukcesu, przez każde dziecko, poprzez:

  1. doskonalenie zawodowe nauczycielek,
  2. stosowanie efektywnych metod i form pracy z aktywizowaniem dzieci i rodziców.

 Wspomaganie rodziców w przezwyciężaniu trudności dzieci

w różnym zakresie.

Budowanie więzi emocjonalnych: dom - przedszkole,

w ramach doskonalenia współpracy z rodzicami i osiągania zadowolenia rodziców z naszej pracy.

Misja placówki
Celem naszym jest tworzenie przyjaznego, środowiskowego przedszkola, w którym uwzględnia się indywidualne potrzeby każdego z nas. Nasz cel osiągany jest małymi kroczkami w poczuciu bezpieczeństwa, zadowolenia dzieci, rodziców i satysfakcji całego zespołu. Wartości, którymi się kierujemy to: szacunek dla drugiego człowieka, tolerancja i uznawanie niepowtarzalności każdego z nas. W naszej pracy wyróżniamy się otwartością na nowe doświadczenia, chęcią doskonalenia oraz odpowiedzialnością za innych.

Priorytety
CO ? (jest dla nas najważniejsze) Zdrowie, Bezpieczeństwo, Profilaktyka, higiena, Aktywność ruchowa, Kreatywność w działaniu. JAK? (to osiągamy) Od poznania poprzez zainteresowanie, zamiłowanie, poprzez talent do postawy twórczej, Postrzegam, myślę, czuję Wspieranie samodzielnych działań, Umożliwienie dokonywania wyborów, Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności. DLACZEGO? (uzasadnienie do swoich wyborów) Zapewnienie każdemu sukcesu na miarę indywidualnych możliwości, Danie oparcia i pewności dzieciom, rodzicom i zespołowi.

NASZA PLACÓWKA

Przedszkole Nr 23 zlokalizowane jest w pobliżu terenów rekreacyjnych (Cypel Czerniakowski, park „Łazienki”, „Agrykola”), niedaleko jednej z głównych ulic miasta, co ułatwia dojazd. Pomieszczenia przedszkola to cztery duże, jasne, estetycznie urządzone sale dziecięce, przestronny korytarz, łazienka, pokój metodyczny, pokój dla psychologa, logopedy, szatnia dla czterech grup oraz nowocześnie wyposażona kuchnia. W zaciszu budynku, od strony Wisły, z dala od ulicy położony jest ogród przedszkolny, wyposażony w atrakcyjne urządzenia terenowe - stałe i przenośne zgodnie z zasadami BHP. Każda grupa wiekowa ma swój plac zabaw. Ogród w naszym przedszkolu jest miejscem radości, odpoczynku i dobrej, bezpiecznej zabawy. Znajdują się tu ciekawie wkomponowane piaskownice oraz różnorodny sprzęt ogrodowy do zabaw - huśtawki, domki ogrodowe, drewniany pociąg, zjeżdżalnie, bujawki, altanki, rowerki. Przy stolikach dzieci mogą rysować, malować i bawić się. „Słoneczka” mogą korzystać ze szkoły letniej, otoczonej kompozycjami klombów różanych. Klimatu nadaje estetycznie wkomponowany skalniak z oczkiem wodnym. W ogrodzie znajduje się całe bogactwo drzew iglastych, liściastych, a także krzewów ozdobnych i kompozycji kwiatowych. Ogród to miejsce, do którego są przenoszone zajęcia edukacyjne przy sprzyjającej aurze. W naszym ogrodzie znajdują relaks także rodzice uczestnicząc w wielu imprezach (np: olimpiada sportowa, festyny rodzinne, inauguracja roku przedszkolnego).

W sierpniu 2011r. zakończył się w naszym przedszkolu pierwszy etap prac remontowych, który obejmował przede wszystkim kuchnię oraz szatnię. Drugi etap remontu zakończył się w sierpniu 2012r. i objął pozostałe pomieszczenia przedszkolne, zapraszamy wszystkich do naszego przedszkola!!!.
Struktura grup dzieci: 4 grupy wiekowe od 3 do 6 lat.

WARTOŚCI
W naszej placówce wspólnie z rodzicami staramy się stworzyć jednolity system wychowawczy i dobrze przygotować dzieci do szkoły (w tym wiedza i umiejętności, a także zapewnić prawidłowe kontakty interpersonalne z dorosłymi rówieśnikami). Nasze przedszkole jest miejscem, w którym dzieci czują się bezpiecznie, znajdują samopotwierdzenie, uczą się korzystać ze swoich praw, przejmując odpowiedzialność za swoje zachowanie, decyzje. Przedszkole jest miejscem uczenia się TOLERANCJI. ROLA NAUCZYCIELA - WYCHOWAWCY to wg nas profesjonalne zachowania bez narzucania własnej osobowości (np.: okazywania nastrojów, słabości, smutku życiowego). Nauczyciel powinien być przykładem dla dzieci i rodziców, lubić dzieci i swoją pracę, potrafić zdobywać zaufanie i sympatię, a dzieciom przekazywać akceptację i motywację. Każda nauczycielka posiada duży potencjał możliwości i zdolności, prezentuje to, co potrafi najlepiej.

W naszej wizji dziecka :
- wykazujemy znajomość rozwoju i jego uwarunkowań, a na bazie wiedzy psychologiczno - pedagogicznej stymulujemy rozwój każdego dziecka zgodnie z jego możliwościami i tempem rozwoju, - przestrzegamy „Dekalogu Nauczyciela - Wychowawcy” - przestrzegamy praw dziecka zgodnie z „Konwencją o prawach dziecka” (min. poprzez wyrażanie szacunku wobec dziecka, podmiotowe traktowanie, szanowanie prawa dziecka do odosobnienia i odpoczynku),

- zastanawiamy się kiedy dajemy swobodę dziecku, a kiedy wyznaczamy jej granice (BHP).
Wychodzimy z założenia , że dzieci są bardzo wrażliwe podobnie jak poeci czy muzycy. One też uwielbiają działać twórczo i odnosić sukcesy (jak każdy człowiek). Są zaangażowane, jeśli coś je interesuje; potrafią wyrażać emocje.

Naszym zadaniem jest, więc pomoc dzieciom w konfrontacji ze światem, przy zaangażowaniu zdolności, zmysłów, możliwości dzieci i tworzenie warunków do ekspresji w myśl sentencji: „Oko śpi do chwili, w której duch zbudzi je pytaniami” (cytat z Katalogu do wystawy w Berlinie w 1994r) Naszym działaniom przyświecają myśli wielkich pedagogów: „Dziecko ma prawo do szacunku. Dziecko ma prawo być takie, jakie jest” (J. Korczak), „Dziecko potrzebuje odpowiedniego otoczenia, aby wszystkie jego zdolności mogły rozwijać się w drodze ćwiczeń”. Pasją naszą stał się wzorcowy wystrój całego przedszkola (w każdej sali wymiana mebli na nowoczesne estetyczne funkcjonalne i zgodne z wymogami Sanepidu, wymiana dywanów, firanek, zasłonek w każdej sali zgodnie z kolorystyką urządzenia wnętrza, zakup inspirujących aktywność dziecka nowoczesnych kącików tematycznych do wszystkich sal: kąciki przyrodnicze, książki lalek, kącik muzyczny, kąciki kosmetyczne, kąciki motoryzacyjne, kuchenne).

Rada Pedagogiczna pracuje z wykorzystaniem nowoczesnych, edukacyjnych, stymulujących rozwój dziecka pomocy dydaktycznych, systematycznie wzbogacanych. Sale dziecięce, przepiękny korytarz, szatnia i ogród to miejsca, które są ustawicznie modernizowane, aby były zawsze naszą wizytówką i chlubą. Są to miejsca wspaniałych ekspozycji i galerii wytworów sztuki dziecięcej. Sztuka dziecięca nabiera wyrazu, klimatu, wymowy w stworzonym przez zespół otoczeniu, bajkowym świecie radości. Zaczarowaną Krainę Uśmiechu ( od nazwy przedszkola nadanej przez rodziców) tworzą przestrzenne scenografie, ciągle inne , ciągle oryginalne , każdorazowo inspirujące wyobraźnię dziecka i wzbudzające zachwyt.

Przy określaniu priorytetów poczytne miejsce zajmuje bezpieczeństwo. Systematycznie dokonujemy ocen wszystkich pomieszczeń i ogrodu pod kątem bezpiecznej zabawy. Na bieżąco szkolimy się w zakresie BHP i ppoż., a także udzielania pierwszej pomocy. Wszyscy pracownicy przedszkola są uczuleni przez dyrektor przedszkola na sprawę bezpieczeństwa. Wybrane przez Radę Pedagogiczną pracownice nadzorują podczas przyprowadzania i odbierania dzieci przez prawnych opiekunów. W salach zainstalowane są monitory, w których nauczycielki widzą przychodzących rodziców. W sprawie bezpieczeństwa stoimy na stanowisku, iż nie wolno zaniechać dalszych działań, nie można popaść w rutynę. W celu poprawy warunków BHP czujność, wyobraźnia i daleka idąca profilaktyka, to kierunek oddziaływań w naszym przedszkolu. Sukcesem naszym jest pasja pracy, otwartość na nowości, satysfakcja z pracy całego zespołu, inicjatywa, pomysłowość, brak nudy i monotonii we wszystkim co robimy.

W trosce o wysoką jakość świadczonych usług przez placówkę, praca nasza ustawicznie podlega weryfikacji. Miernikiem oceny jest radość dzieci, zadowolenie ich rodziców, satysfakcja zespołu z osiągnięć i efektów swojej pracy. Weryfikację stanowi codzienna praktyka, otwartość na zmiany, wdrażanie innowacji. Ustawiczne doskonalenie zawodowe rozszerza nasze horyzonty, ale także wyostrza krytycyzm.

Organizacja zajęć dodatkowych w każdym roku podlega ocenie zarówno Rady Pedagogicznej, jak i rodziców, którzy mogą wyrazić swoją opinię na zajęciach otwartych specjalnie dla nich organizowanych. Dotychczasowa ocena nauczycieli jest bardzo wysoka. Nasze dzieci prezentują wysoki poziom wiedzy i świadomości ekologicznej między innymi dzięki atrakcyjnej ofercie wycieczek do lasu, muzeów, Instytutu Badań Ekologicznych. W ciągu całego roku dzieci aktywnie uczestniczą w poznawaniu i ochronie środowiska poprzez obserwacje i doświadczenia. Nasze dzieci wiedzą, że każdy swoim zachowaniem wpływa na środowisko i każdy jest odpowiedzialny za jego stan obecny i przyszły. Powstał zredagowany przez dzieci „Kodeks Ekologa”. Bogata oferta edukacji ekologicznej pomaga zrozumieć, że Ziemia jest naszą żywicielką i nie wolno jej niszczyć. Zdrowe , czyste powietrze i woda będą wtedy , gdy wszyscy będziemy dbać o środowisko. Dostrzegamy u dzieci ogromne zainteresowanie ekologią toteż w planach miesięcznych uwzględniamy cykle tematyczne związane ze środowiskiem („W poszukiwaniu ciszy”, „O czym szumią wierzby i topole”’ „W zdrowym ciele zdrowy duch”, „Co słonko widziało, gdy do wiejskich chat i pól zaglądało).

Olbrzymim sukcesem jest również opracowanie programu współpracy z rodzicami i wdrożenie go w praktykę przedszkolną (festyny rodzinne z grillem w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia otwarte prowadzone metodami aktywnymi, wigilia, współpraca ze specjalistami -psycholog, logopeda, spotkanie z policjantem, zajęcia dydaktyczne ze Strażnikami Miejskim).

Rodzice bardzo wysoko ocenili pracę naszego przedszkola. W ankiecie „Przedszkole mojego dziecka” podkreślili, że dzieci nie miały żadnych trudności związanych z adaptacją w przedszkolu. Wśród czynników sprzyjających zadowoleniu dzieci rodzice wymieniali ciepłą, niemal rodzinną atmosferę, niezwykłą osobowość pani dyrektor i nauczycielek, atrakcyjność proponowanych zajęć i imprez. Cenią sobie zajęcia otwarte prowadzone w parach rodzic - dziecko, na których mogą zaobserwować zachowanie swojego dziecka.

Nauczycielki stwarzają warunki rozwoju intelektualnego poprzez różnorodne, bardzo zindywidualizowane zajęcia, których organizacja wymaga aktywności dziecka i dostosowania do jego możliwości, zainteresowań i umiejętności. Rodzice podkreślają, że mają pełne zaufanie do pracowników przedszkola i są spokojni o bezpieczeństwo swoich dzieci. Rodzice chwalą chwalą wystrój całego przedszkola. Kontakty z nauczycielami oceniają również bardzo wysoko. Są informowani na bieżąco o sprawach dziecka, znajdują zrozumienie u nauczycieli, a każdy nurtujący ich problem jest wyjaśniony. Rodzice wyrażają chęć uczestnictwa w życiu przedszkola (np.; projektowanie jadłospisu, udział w imprezach i zajęciach otwartych, organizacja wycieczek). Ta aktywna postawa rodziców, to wymierny efekt naszych oddziaływań.

Nowszy news

23-04-2018
Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut mo (...)

Nowy news

23-04-2018
Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut mo (...)