Przedszkole nr 113

Zajęcia dodatkowe

PLAN BEZPŁATNYCH ZAJĘĆ DODATKOWYCH w roku szkolnym 2018/2019

Zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U .z 2014r. poz.803), każde dziecko w przedszkolu ma korzystać z dwóch zajęć dodatkowych tygodniowo.

Rytmika:

PONIEDZIAŁEK I ŚRODA:

11.45-12.00 -motylki
11.30-11.45 -żuczki
10.00-10.30 -biedronki
11.00-11.30 -pszczółki
10.30-11.00 -mrówki

Rytmikę dla wszystkich naszych przedszkolaków prowadzi nauczyciel kontraktowy Pani Ewa (instruktor umuzykalnienia).

Gimnastyka korekcyjna:

WTOREK:  

12.40-13.10 -pszczółki
13.10-13.40 -mrówki

ŚRODA:

12.30-13.00 -pszczółki
13.00-13.30 -biedronki
13.30-14.00 -mrówki
14.00-14.15 -motylki
14.15-14.30 -żuczki 

CZWARTEK:

10.40-10.55 -motylki
10.55-11.10 -żuczki
10.10-11.40 -biedronki

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla naszych przedszkolaków prowadzi nauczyciel dyplomowany Pan Mariusz (instruktor gimnastyki korekcyjnej).

Taniec:

PIĄTEK

11.30-11.45 -motylki
11.45-12.00 -żuczki
12.30-13.00 -biedronki
13.00-13.30 -pszczółki
13.30-14.00 -mrówki

Zajęcia z tańca ludowego dla naszych przedszkolaków prowadzi nauczyciel stażysta Pani Ewa (instruktor tańców narodowych).

Język angielski:

PONIEDZIAŁEK:

14.10-14.40 -biedronki
14.40-14-55 -żuczki

WTOREK: 

9.00-9.30 -mrówki
9.30-9.45 -motylki
9.45-10.15 -pszczółki 

ŚRODA:

9.00-9.30 -mrówki
9.30-9.45 -motylki
9.45-10.00 -żuczki
13.20-13.50 -pszczółki
13.50-14.20 -biedronki

Język angielski dla wszystkich naszych przedszkolaków prowadzi Nauczyciel dyplomowany Pani Edyta (lektor języka angielskiego).

Religia:

PIĄTEK:

9.45-10.15 -biedronki
10.15-10.45 -pszczółki
10.45-11.15 -mrówki

Religię dla 5-6 latków prowadzi nauczyciel mianowany Pan Wojciech (katecheta).

DODATKOWE ZAJĘCIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW O EMOCJACH I EKSPERYMENTOWANIU w roku szkolnym 2018/2019

Bajki o emocjach

Przedszkolaki, przy pomocy prowadzących, wcielają się w rolę pozytywnych bohaterów np. podróżników, zwierzątka z lasu, kupców pustynnych karawan i wielu, wielu innych. Podczas bajek dzieci dostają rekwizyty, które pomagają im wczuć się w postacie zaproponowane w bajce. Po bajce zachowują je dla siebie, m.in. dzięki temu łatwiej zapamiętują historię.

Mapa myśli dotycząca podstawowych emocji.

Podczas fabuły dzieci spontanicznie reagują na przygody i perypetie, jakie je spotykają.
Zdarza się tak, że spotykają postać (odgrywaną przez osobę dorosłą), która ma problem
z wyrażaniem swoich uczuć w sposób konstruktywny. Zadaniem naszych bohaterów i
bohaterek jest pomóc takiej osobie. Dzięki temu dzieci nabywają potrzebne kompetencje
emocjonalne do życia w grupie. Bajki kończą się szczęśliwie, dlatego też pozostaje
poczucie sukcesu, a dzieci są pozytywnie wzmocnione w wyrażaniu swoich uczuć.

Program zajęć na rok szkolny 2018-2019:
24.09- o emocjach- bajka o Kokoriko;
12.10- o frustracji- bajka, podczas której dzieci uczą się radzić sobie z napięciem i frustracją podczas np. czekania na swoją kolej;
26.11- o złości- bajka zawiera kilka fajnych, szybkich poznawczo-behawioralnych sposobów jak radzić sobie ze złością;
7.12- o wdzięczności- bajka w oprawie świątecznej, o bardzo ważnym temacie- jak i po co okazywać sobie wdzięczność;
11.01- o strachu- podczas bajki dzieci mają okazję zmierzyć się ze strachem przed ciemnością, który często towarzyszy przedszkolakom;
15.02- o smutku- bajka potrzebna i ważna, dzieci bardzo ją pamiętają;
15.03- o zazdrości- bajka pokazuje czym jest zazdrość, jak radzić sobie w takich chwilach, kiedy bardzo chcemy zabrać komuś zabawkę;
19.04- o wstydzie- trudna bajka, ale bardzo potrzebna, bo podczas niej dzieci mają okazję przezwyciężyć wstyd;
17.05- o dumie- trudne uczucie, ale wiemy, że warto nazywać je od początku, aby dzieci wiedziały, co to jest i czym różni się od szczęścia;
17.06- o radości i podsumowanie cyklu.

LABO-ODKRYWCY- doświadczanie przez odkrywanie

Eksperyment przedstawiający reakcję barwników w cukierkach Skittles z wodą i w skutek tego tworzenie się tęczy na talerzu.

Przedszkolaki w trakcie zajęć odkrywają fascynujący świat chemii i fizyki. Poznają ciekawe i barwne eksperymenty, oraz podstawowe zjawiska, które sprawiają, że nasz świat wygląda i funkcjonuje w sposób, jaki codziennie obserwują. Dowiadują się m.in. dlaczego pada deszcz, jak powstaje tęcza, czy jak działa parowóz. Tworzą też chemiczną stację pogody. Oczywiście będzie też czas na wybuchy wulkanu, czy gejzer. Dzieci poznają również zasady ich działania.

Na zajęciach LABO-ODKRYWCY dzieci poznają świat 4 zmysłami (wzrokiem, słuchem, dotykiem i węchem), bo wiemy, że tylko taki sposób zdobywania wiedzy jest skuteczny na tym pierwszym etapie nauki.

Program zajęć na rok szkolny 2018-2019:
10.09-"Gazy- kilka sposobów na nadmuchanie balonów"- wprowadzenie/utrwalenie pojęć: naukowiec, laboratorium, zapoznanie z pojęciem gazów, omówienie znaczenia różnych gazów dla człowieka i środowiska, pokazanie jak stworzyć gaz w laboratorium;
08.10- "Archimedes - kto to taki?"- zapoznanie z życiem i odkryciami Archimedesa oraz ich znaczeniami dla ludzkości, wprowadzenie pojęcia ciecz, ciało stałe;
12.11- „Gęstość”- zapoznanie z pojęciem gęstości, utrwalenie pojęć ciecz, ciało stałe;
10.12- „Chemiczna stacja przewidywania pogody”- zapoznanie z terminem termometr, wiatromierz, deszczomierz, meteorolog, stworzenie chemicznej stacji przewidywania pogody;
14.01- „Tajemnica mieszanin”- zapoznanie z różnymi rodzajami mieszanin, zapoznanie z pojęciami mieszanina jednorodna i niejednorodna;
11.02- „Ciśnienie - tajemnicza siła”- zapoznanie z pojęciami: ciśnienie, próżnia, pokazanie w jaki sposób może działać ciśnienie;
11.03- „Podróż po świecie bez wychodzenia z domu”- zapoznanie dzieci z pojęciem: wulkan, gejzer;
08.04- „Niewidzialne cegiełki”- pokazanie jak można wykryć białka, omówienie roli białek i zrównoważonej diety dla zdrowia człowieka;
13.05- „Jak widzi nasze oko i po co nam nos?”- zapoznanie z mechanizmami działania zmysłu wzroku i węchu;
10.06- „Tajemnica stojących włosów oraz jak powstają pioruny?”- zapoznanie dzieci z pojęciami: burza, piorun, ładunki ujemne i dodatnie, zapoznanie z zasadami zachowania podczas burzy.